FANDOM

Oryginał Edytuj

Warto docenić jego [Gierka] ambicje uczynienia z Polski socjalistycznego mocarstwa. Oczywiście to wszystko odbywało się w realiach tamtego czasu. Ale można było albo zaniżać polskie aspiracje – generał Jaruzelski mówił o polskiej biedzie – albo można było mieć ambicje, choćby nawet były trochę komiczne, jak gierkowskie marzenie o dziesiątej potędze świata. Trzeba też pamiętać, że lata 70. były dla wielu ludzi czasem szczególnym. Dostawało się wtedy mieszkania bez ślepej kuchni, kupowało pierwsze samochody, wyjeżdżało pierwszy raz na Zachód. Dla wielu ludzi to była wyraźna poprawa sytuacji. Patrzę na to inaczej niż młode pokolenie. Tylko tyle powiedziałem i proszę nie robić zbyt daleko idących interpretacji politycznych.

Źródło: Edytuj

Przykłady użycia Edytuj

Warto docenić ambicje Hitlera uczynienia z Niemiec nazistowskiego mocarstwa. Oczywiście to wszystko odbywało się w realiach tamtego czasu. Ale można było albo zaniżać niemieckie aspiracje – Friedrich Ebert mówił o niemieckiej biedzie – albo można było mieć ambicje, choćby nawet były trochę komiczne, jak hitlerowskie marzenie o pierwszej potędze świata. Trzeba też pamiętać, że lata 30. i 40. były dla wielu ludzi czasem szczególnym. Dostawało się wtedy mieszkania bez ślepej kuchni, kupowało pierwsze samochody, wyjeżdżało pierwszy raz na Zachód. Dla wielu ludzi to była wyraźna poprawa sytuacji. Patrzę na to inaczej niż młode pokolenie. Tylko tyle powiedziałem i proszę nie robić zbyt daleko idących interpretacji politycznych.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki